Alweer een maand weg! - Reisverslag uit Cato Ridge, Zuid-Afrika van Saskia Stam - WaarBenJij.nu Alweer een maand weg! - Reisverslag uit Cato Ridge, Zuid-Afrika van Saskia Stam - WaarBenJij.nu

Alweer een maand weg!

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

14 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Cato Ridge

Sawubona allemaal!

Inmiddels ben ik al bijna een maand in Zuid Afrika! De tijd vliegt!

De eerste twee werkweken heb ik er op zitten. Mijn vrijwilligerswerk bestaat uit huiswerkbegeleiding met een van de kinderen hier. Ik begeleid een jongen van dertien, tot nu toe gaat dat heel goed! Terug naar de middelbare school eigenlijk, ik moet alles weer ophalen haha. Daarnaast zijn we in de weekenden begeleiding voor alle kinderen hier, we hebben afgelopen weekend een filmavond gehouden en wat spellen met de kinderen gedaan. We leren GGA en de kinderen steeds beter kennen :) De eerste weken vond ik wel vermoeiend, de kinderen zijn behoorlijk aanwezig en dat slurpt wel energie! Daarnaast wel heel leuk dat ze ook enthousiast zijn om leuke dingen te doen.

Daarnaast hebben we een plan van aanpak gemaakt voor het project wat we gaan doen, we starten maandag met het project. Super tof! Echt gaan doen waar we hier voor zijn. Daar ben ik wel aan toe!

Het is soms nog wel even wennen hier als je het vergelijkt met Nederland. Het is vaak de vraag of je wel een warme douche hebt, of er is ineens iets lek en er ligt een mini oceaan in de badkamer haha. De elektriciteit is ook niet altijd even goed aanwezig, net als het internet :p Maargoed dat wist ik van tevoren en meestal levert het ook wel komische situaties op. Ook wel leuk dat Nederland de afgelopen week heeeeerlijke zon heeft gehad (lees ik over heel facebook) en dat wij heeeeerlijk alleen maar regen hadden haha. Maargoed dat halen we vast nog wel in :p

Naast de bezigheden van de afgelopen weken hebben we ook een verhaal te horen gekregen van Nombuso, veel van jullie hebben vast de actie al gezien op facebook. Heather kwam bij ons met tranen in haar ogen, omdat zij Nombuso financieel gezien niet kon helpen. Wij hebben toen aangegeven dat wij ons best gaan doen om geld in te zamelen. Het is wel heel spannend omdat het een groot bedrag is, maar we gaan gewoon doen wat we kunnen om te voorkomen dat zij niet verder kan studeren.

Liefs!!

  • 14 Maart 2014 - 18:53

    Anouk:

    Super die ervaringen van jullie! Jullie doen het hartstikke goed! :D Ga zo door!! Tot over 3 maandjes!!

  • 14 Maart 2014 - 19:40

    Dave:

    Heel goed wat je doet...heel knap allemaal.
    suuces en veel geluk daar
    Dave xx

  • 14 Maart 2014 - 21:08

    Ria Kamphuis:

    Hoi Saskia,
    Manon laat me dit bericht lezen. Je doet leuk en goed werk daar. Fijn om te lezen dat het goed gaat.
    Ja, je bent alweer 1 maand daar. Heel veel groetjes, ook aan Michelle en veel succes. Groetjes Ria.

  • 14 Maart 2014 - 22:18

    Joke:

    Toppie!succes met alles!

  • 15 Maart 2014 - 10:38

    Melanie Ten Have:

    Hey Sas!

    Wat ontzettend leuk om dit allemaal te lezen, veel herkenning met mijn tijd daar! Fijn dat je zoveel kan betekenen voor de mensen en dat je het naar je zin hebt.

    Ik wens je veel succes en ga vooral ook genieten van alles en iedereen! Voor je het weet ben je alweer terug...

    Liefs Melanie

  • 18 Maart 2014 - 10:19

    Alien Braams:

    Hee Sas!

    Wat goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!
    Wat een ervaring he?!
    Geweldig dat je deze uitdaging bent aangegaan.
    Zit met veel plezier naar je foto's te kijken, echt te gek!

    Ik wens je nog heel veel succes en geniet van elk moment!
    Ik weet dat die vier maanden zo voorbij zijn, dus lekker knallen!

    Liefs!
    Alien

  • 19 Maart 2014 - 22:04

    Ine Wilens:

    Hoi Sas..... fijn dat het goed gaat en super mooi wat jullie daar doen. Erg mooie foto's ook!
    Veel succes en plezier daar ginds! Geniet er van en doe Michelle de groeten. Liefs Tonnie en Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 9071

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

14 Februari 2014 - 10 Juni 2014

Zuid-Afrika 2014

Landen bezocht: