Het vertrek komt eraan! - Reisverslag uit Zwaag, Nederland van Saskia Stam - WaarBenJij.nu Het vertrek komt eraan! - Reisverslag uit Zwaag, Nederland van Saskia Stam - WaarBenJij.nu

Het vertrek komt eraan!

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

12 Februari 2014 | Nederland, Zwaag

Hallo allemaal!!

Er waren al veel geïnteresseerden dus bij deze: hier is mijn blog! Ik ga mijn best doen om deze goed bij te houden ondanks dat het internet waarschijnlijk niet super zal zijn in Zuid Afrika.

Aanstaande vrijdag ga ik dan echt vertrekken naar het verre Zuid Afrika! Een heel avontuur, wat ik nog niet helemaal besef. Ik heb er ontzettend veel zin in, maar toch is het dubbel omdat ik veel lieve mensen moet gaan missen. Ik heb twee hele gezellige feestjes gehad en vond het super om te merken hoeveel lieve mensen ik om me heen heb <3 Gelukkig gaan vier maanden ook zo voorbij en ben ik snel weer terug!

Afgelopen drie weken hebben we een voorbereidingstraject gehad vanuit school, waarbij we lessen kregen over cultuurverschillen, veiligheid, gezondheid in ontwikkelingslanden etc. Niet alles was even nuttig maar ik heb wel het gevoel dat ik een goed beeld heb van wat me te wachten staat. Dat is wel heel prettig!

De groep waarmee ik ga is heel gezellig :)
We zijn met vijf meiden : Michelle (een van mijn beste vriendinnen), Suzanne (doet dezelfde opleiding als mij/werk ik straks mee samen aan het project), Sharona (verpleegkunde), Annemarie (verpleegkunde) en ik zelf! En we hebben gelukkig ook een jongen: Mitchell (commerciële economie). Het klikt tot nu toe heel goed en we zijn allemaal heel enthousiast :)

Vrijdag zal ik om 14.35 vertrekken vanaf Düsseldorf International. We hebben een tussenstop van 10 uur in Dubai (de nacht van vrijdag op zaterdag) en komen zaterdag ongeveer 17.00 aan in Durban Zuid Afrika! We zullen eerst moeten wennen aan het land en de totaal andere omgeving en hebben ook een introductieperiode. We zullen een kennismaking hebben met de kinderen en de medewerkers van het weeshuis, de omgeving (vallei) gaan verkennen, op trip gaan naar Drakensbergen en ons project door spreken.

Het project kort beschreven: Samen met Suzanne zal ik werkplannen gaan maken voor kinderen die een trauma hebben opgelopen. Daarnaast zullen we ons bezig gaan houden met een weerbaarheidstraining en een activiteitenhandboek voor kinderen met bepaalde stoornis of gedragsproblemen. De bedoeling is dat wij de medewerkers van het weeshuis op weg helpen om op een relatief simpele manier de kinderen passender te ondersteunen in hun ontwikkeling en te werken aan eventuele gedragsproblemen.

Ik vind het leuk om iedereen op deze manier op de hoogte te kunnen houden en hoop dat mijn verhalen een beetje leuk zijn om te lezen!

Het volgende reisverslag dat jullie zullen lezen zal vanuit Zuid Afrika zijn, wanneer dat precies wordt kan ik moeilijk inschatten ;) Ik heb er zin in!


Groetjes Saskia


  • 12 Februari 2014 - 22:42

    Dani:

    Je kunt t schat! Ben nu al trots op je! Xx

  • 12 Februari 2014 - 22:48

    Niels En Denise:

    Het gaat je zeker lukken... Voor je het weet ben je weer terug bij al je lieve vrienden. Wij denken aan je!! Succes X

  • 12 Februari 2014 - 23:12

    Saskia Stam:

    Dankjulliewel!! <3

  • 12 Februari 2014 - 23:18

    Kim:

    Lieverd we gaan je ongelofelijk missen en weet dat wij ook heel trots op je zijn.. geniet daar van alles wat je ziet. Maak er een mooi avontuur van.. en als je terug komt is er een vriendinnetje bij gekomen.. heel veel knuffels en liefs

    Marc Kim en Rayn

  • 13 Februari 2014 - 07:45

    Ed:

    Heel veel plezier. Ik hoop dat dit een ongelooflijk mooi avontuur word dat je je leven bij blijft.
    Groetjes ed en sylvana

  • 13 Februari 2014 - 09:37

    Trisha:

    Heey sas

    Heel veel plezier en geniet ervan!!

    Liefs Roy en Trisha


  • 13 Februari 2014 - 13:12

    Matthijs:

    Hej Saskia, wat gaaf zeg dat je naar Zuid-Afrika gaat. Waar kom je precies te zitten? Ik vertrek zelf ook bijna naar Zuid-Afrika, 5 maart vertrek ik en ik kom in Worcester te wonen. Heel veel plezier! Misschien komen we elkaar nog tegen.

    groetjes je ex-klasgenoot Matthijs

  • 13 Februari 2014 - 18:08

    Paula:

    Lieverd ik volg je :) xx

  • 14 Februari 2014 - 06:05

    Saskia:

    Hee wat grappig Matthijs! wij zitten dichtbij Durban!

  • 15 Februari 2014 - 01:32

    Matthijs:

    Zeg dat, ga je verhaaltjes volgen ;) Maar Durban is wel tegenpool van Worcester.. Kans is iets groter dat we elkaar in Nederland tegenkomen

  • 16 Februari 2014 - 13:58

    Mam:

    hee meisje| ik ben ook heel trots op je , en denk dat je dit nooit meer vergeet. geniet van alle mooie dingen. ik vond je eerste verhaal al heel leuk om te lezen, love you!!! mam

  • 16 Februari 2014 - 14:17

    Benjamin:

    Hey sas ik weet dat je nu in Afrika bent en ik vind het knap dat je dit avontuur aangaat en wens je nog heel veel suc6 en ik hoop dat je de plaatselijke cultuur mooi gaat vinden en nog heel veel plezier !.
    nog een dikke knuffel.


    Gr benjamin ( je broertje )

  • 23 Februari 2014 - 12:13

    Inge:

    Hoi Saskia, wat spannend allemaal maar ook ontzettend leuk en leerzaam. We willen je een hele mooie, leerzame, gezellige tijd toewensen. We volgen je via je blog. Groetjes van de Piekjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 9067

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

14 Februari 2014 - 10 Juni 2014

Zuid-Afrika 2014

Landen bezocht: